„Amazon“ klaidžioja Indijoje
Maždaug prieš dvejus metus rizikos kapitalo įmonė vertino investicijas į greitos prekybos verslą Indijoje. Bendrovės greito pristatymo modelis rodė sėkmės Pietų Azijos rinkoje, net kai daugelis startuolių šioje erdvėje susidūrė su sunkumais išsivysčiusiose rinkose.
Tačiau įmonė buvo atsargi: ar „Amazon“ galėtų įsiveržti ir dominuoti šiame besiformuojančiame sektoriuje, naudodama savo mastą, mastą ir išteklius? Norėdamas įsitikinti, rizikos įmonės partneris susisiekė su kai kuriais savo draugais, vadovaujančiais „Amazon“, nujausdamas, kad elektroninės prekybos milžinas neplanuoja greitosios prekybos pasiūlymo Indijoje.
Šis „Amazon“ sprendimas dabar atrodo kaip reikšmingas klaida. Greitoji prekyba vis labiau įsiveržia į Indiją, suteikdama klientams prieigą prie įvairių kategorijų nuo bakalėjos iki elektronikos, kurią jie gali gauti per kelias minutes. Trys geriausios greitosios prekybos įmonės – „Zomato's BlinkIt“, „Zepto“ ir „Swiggy's Instamart“ – dabar siekia užregistruoti iš viso apie 4,5 mlrd. USD metinius pardavimus. Tai ketvirtadalis „Amazon India“ pardavimų, kurių maklerio įmonė „JM Financial“ siekia 18 mlrd.
Ir atrodo, kad „Amazon“ visiškai ignoravo šią klestinčią rinką.
Nepastebėta galimybė
Indija, daugiausiai gyventojų turinti pasaulio valstybė, yra pagrindinė JAV technologijų gigantų užsienio rinka. Tačiau nepaisant dešimčių milijardų dolerių investicijų per pastaruosius 15 metų, šalies elektroninės prekybos rinka praėjusiais metais išaugo tik nuo 11% iki 12%, remiantis pramonės skaičiavimais. Greitosios prekybos rinka, priešingai, auga daugiau nei 125 % – žinoma, daug dėl to, kad rinka yra maža, tačiau sunku nepastebėti galimybės.
Šios įmonės „akivaizdžiai ima dalį“ iš didesnių elektroninės prekybos įmonių, sakė „Bernstein“ elektroninės prekybos analitikas Rahul Malhotra ir pridūrė, kad tai kelia klausimų, kaip reaguos tradicinės elektroninės prekybos milžinai.
Kategorijos, kuriose veikia šios momentinės prekybos įmonės – bakalėjos prekės, namų apyvokos ir virtuvės įranga, elektronika ir kartais net išmanieji telefonai – dažnai yra vieni didžiausių srauto ir pardavimo veiksnių elektroninės prekybos įmonėms, kurios gali panaudoti šį srautą kryžminiam pardavimui ir prekybai. „TechCrunch“ sakė pirmaujančios elektroninės prekybos įmonės įkūrėjas.
Kai greitosios prekybos įmonės mato savo pardavimų ir rinkos dalies balioną, jos gali panaudoti savo naujai įgytas jėgas, kad užsitikrintų geresnius sandorius su skirtingais prekių ženklais. Remiantis Bank of America ir Bernstein apklausomis, greitosios prekybos įmonės taip pat keičia pirkimo įpročius 10 geriausių Indijos miestų.
„Amazon“ labai mažai padarė, kad išnaudotų šią galimybę. Bendrovė nepateikė jokio greitosios prekybos pasiūlymo; Vietoj to ji tyčiojosi iš firmų, kurios reklamoje pristato „greitai“. Besivystančiose šalyse, pvz., Indijoje, rinkai vystantis, ši pozicija tampa vis labiau nepatenkinta. „BlinkIt“, kurį „Zomato“ įsigijo už mažiau nei 600 mln. USD 2022 m., „Goldman Sachs“ duomenimis, dabar verta daugiau nei 13 mlrd. Tai daugiau nei pusė apskaičiuotos „Amazon India“ vertės.
„Walmart“ priklausantis „Flipkart“, pagrindinis „Amazon“ konkurentas Indijoje, sureagavo greičiau, nors kai kurie teigia, kad vis dar šiek tiek vėluoja žaisti. Bendrovė „Amazon“ lenkia Indijos miestų rinkas, tačiau šią savaitę ji pristatė savo greitosios prekybos pasiūlymą, pavadintą „Flipkart Minutes“. Šis žingsnis laikomas strateginiu žaidimu, kuriuo siekiama laimėti „Amazon India“ miesto klientus.
Analitikai mano, kad „Amazon“ sprendimas greitai nediegti naujovių šiame sektoriuje yra tik vienas iš daugybės Indijos klaidų. Bendrovė jau daugiau nei trejus metus praranda rinkos dalį šalyje – ši tendencija ypač išryškėjo po staigaus „Amazon India“ vadovo Manish Tiwary atsistatydinimo šios savaitės pradžioje.
„Amazon“ nesugebėjo išnaudoti tuščių erdvių greitosios prekybos, 2 lygio rinkose ir kategorijose, pvz., drabužių, „TechCrunch“ sakė Malhotra.
„Meesho“, socialinės komercijos platforma, remiama „SoftBank“ ir „Prosus“, vos per kelerius metus smarkiai įsiveržė į mažesnius Indijos miestus ir miestelius. Šią savaitę išplatintame pranešime rašė Morgan Stanley analitikai. Pasak „Bank of America“ analitikų, „Flipkart“ programėlės kasdien turi daugiau nei 50 milijonų aktyvių vartotojų Indijoje, o „Amazon“ – mažiau nei 40 milijonų.
Elektroninės prekybos augimą Indijoje vis labiau skatina mažesni miestai, o 80% „Meesho“ klientų ateina iš 2 ir aukštesnės pakopos, sakoma startuolio ketvirtadienio ataskaitoje. Įmonei perkant elektroninius priedus, 2+ pakopos miestai lenkė didesnius miestų centrus, priduriama pranešime.
Prioritetų reikalas
Pramonės vadovai, susipažinę su „Amazon“ vidine veikla, teigia, kad elektroninės prekybos milžinas pakeitė savo strategiją Indijoje. Atrodo, kad vadovaujant Andy Jassy įmonė teikia pirmenybę debesijos verslui.
Šis pokytis buvo šiek tiek viešai pagrįstas, kai Jassy pernai pasakė, kad „Amazon“ iki 2030 m. investuos į šalį 15 mlrd. USD – iš šios sumos 12,7 mlrd. USD yra skirta AWS operacijoms ir plėtrai. Priešingai, „Walmart“ ir „Flipkart“ kiekvienais metais savo elektroninės prekybos operacijoms Indijoje išleidžia daugiau nei 1 mlrd.
„Amazon“ taip pat kovojo su lėtu prekybininkų įsisavinimo tempu šalyje, nors šiai strategijai skyrė šimtus milijonų, sakė analitikas. Šis ribotas potencialių pardavėjų skaičius riboja „Amazon“ platformos augimą ir mastelį šalyje, kurioje yra daug gyventojų ir įvairių vartotojų poreikių.
Pastarieji penkeri metai įmonei buvo nepaprastai sunkūs ir dėl kitų priežasčių. Indijos vyriausybė pridėjo griežtus elektroninės prekybos įmonių veiklos apribojimus 2019 m., priversdama „Amazon“ persvarstyti savo verslą su pardavėjais. 2022 m. pabaigoje „Reuters“ pranešė, kad „Amazon“ taiko lengvatinį režimą nedidelei pardavėjų grupei Indijoje, viešai klaidingai pristatydama savo ryšius su tais pardavėjais ir naudodama juos siekdama apeiti užsienio investicijų šalyje taisykles. („Amazon“ tuo metu teigė, kad „Reuters“ pranešimai buvo grindžiami nepagrįsta, neišsamia ir (arba) faktiškai neteisinga informacija.) Tada įmonė pralaimėjo garsią kovą dėl „Future Group“, kuri buvo antras pagal dydį Indijos mažmeninės prekybos tinklas. laikas, Reliance.
Šis epizodas paskatino Bernsteiną tuo metu pasakyti, kad „Amazon“ Indijoje susiduria su „nepalankia“ reguliavimo aplinka.
Tačiau Malhotra, kuri parengė minėtą ataskaitą, dabar mano, kad reguliavimo kliūtys negali būti vienintelė „Amazon“ kovų šalyje priežastis. „Jie nebuvo pakankamai strategiški. Ir įkūrėjai – ar tai būtų Deepinder (Zomato), Aadit (Zepto), ar Vidit (Meesho), ar Flipkart komanda – aplenkė valdymo komandą. [of Amazon],” jis pridėjo.
Tai nereiškia, kad „Amazon“ nebandė didinti ir plėstis. Įmonė vis dar bando atsidurti mobiliųjų mokėjimų rinkoje Indijoje, naudodama savo produktą „Amazon Pay“, taip pat išbandė savo jėgas ir maisto pristatymo srityje, bet galiausiai nutraukė šią veiklą. Bendrovė taip pat uždarė didmeninio platinimo verslą, taip pat įsitraukė į internetinį mokymą šalyje.
„Amazon“ taip pat vis dažniau stengiasi aptarnauti daugiau „Amazon Fresh“ klientų per dvi ar tris valandas ir toliau palaiko QVC stiliaus apsipirkimo patirtį, kurią programoje pristatė praėjusiais metais.
Tačiau analitikas, kuris nenorėjo būti cituojamas, teigė skeptiškai vertinantis „Amazon“ galimybes atsigauti, nes įmonė, kuri Indijoje vis dar nuostolinga, jau išleido per daug kapitalo kurdama tam tikros rūšies tiekimo grandinės sistemą. negali būti suformuotas per naktį, kad atitiktų besikeičiančius vartotojo apsipirkimo įpročius.
Paprašytas pakomentuoti pardavimų skaičių, „Amazon“ atstovas spaudai tvirtino, kad bendrovės duomenys ir išorinės ataskaitos rodo, kad „Amazon.in“ yra „patikimiausia Indijos internetinės prekybos vieta“. Ir kad „TechCrunch“ pasidalijama informacija iš tikrųjų buvo neteisinga ir nepatvirtinta“, pridūrė atstovas.